Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Гісторыя развіцця дэпо

 

7 снежня 1963 года  - знамянальная дата ў гісторыі дэпо. У гэты дзень машыніст электрацягніка Георгій Канстанцінавіч Галкін і памочнік машыніста Аляксандр Іванавіч Іваноў на электрацягніку ЭР-9 № 23 здзейснілі першы рэйс ад станцыі Мінск-Пасажырскі да станцыі Аляхновічы і назад. Так быў адкрыты рух электрацягнікоў на першым электрыфікаванымі ўчастку Мінск-Аляхновічы працягласцю 48 км. Пасля дзень адкрыцця ўчастка стаў пачаткам ўкаранення электрычнай цягі на Беларускай чыгунцы і днем нараджэння маторвагоннага дэпо Мінск-Паўночны;
1 студзеня 1964 года - маторвагоннае дэпо Мінск арганізавалася як прадпрыемства з самастойным балансам і разліковым рахункам у Дзяржбанку;
1964 год - ўводзяцца ў строй тракцыённые пуці, трансфарматарная падстанцыя з абсталяваннем, запітываецца будынак дэпо, асвятляльная лінія і пражэктарная мачта, здаецца ў эксплуатацыю вытворчы корпус з майстэрнямі;
1965 год - завяршэнне усяго пераліку асноўных работ, якія дазваляюць дэпо паспяхова пачаць сваю дзейнасць;
1966 -1982 гады - з пашырэннем электрыфікацыі асваенне участкаў Мінск-Маладзечна, Мінск-Асіповічы, Мінск-Орша, Мінск-Баранавічы;
1967 год - на плошчах цэха ТО-3 з выкарыстаннем скатаапускной ямы ўпершыню засвоены бягучы рамонт электрацягнікоў у аб'еме ТР-2;
1972 год - здадзены ў эксплуатацыю новы спецыялізаваны цэх ТР-2 на тры назіральныя канавы з двума камплектамі цеплавозных дамкратаў і маставым кранам на 15 тон. Праведзена першая рэканструкцыя дэпо, у выніку якой да двухпавярховага адміністрацыйна-бытавога будынка надбудоўваецца трэці паверх. Да наяўных першага і другога пуцей, якія праходзяць праз будынак дэпо, і трэцяга аб'язднога дадаюцца пяць новых. Агульная карысная даўжыня пуцей дасягае 2,8 км;
1975 год - на адной з канаў цэха манціруецца першы на беларускай дарозе станок КЖ-20MX для абточвання колавых пар без выкатки іх з-пад вагонаў;
1976 год - завершана будаўніцтва цеплатрасы, сістэмы ацяплення і гарачага водазабеспячэння дэпо былі перакладзены на стацыянарнае, цэнтралізаванае забеспячэнне цяплом ад гарадской ЦЭЦ. Адпала неабходнасць у змесце паравоза-ацяпляльніка серыі «З», які больш за 12 гадоў нес гэтыя нагрузкі;
1978 год - сіламі работнікаў дэпо была змантаваная і ўведзеная ў працу мыйная машына для вонкавага абмывання кузаваў вагонаў электрацягнікоў з трыма пад'язнымі пуцямі да яе № 12, 13 і 14;
1981 год - пры падтрымцы лакаматыўнага Глаўка МПС засвоена тэхналогія рамонту электрацягнікоў у аб'еме ТР-3 на існуючых плошчах цэха ТР-2;
1985 -1996 гады - цэх ТО-3, Р-1 з назіральнымі канавамі і майстэрнямі падоўжаны да 273 метраў, што дазволіла змяшчаць поўны састаў з 12 вагонаў. У адным блоку з майстэрнямі пабудаваны асобны цэх ТА-4 са станком КЖ-20 ТФ-1 для абточвання колавых пар без выкаткі з-пад вагонаў. На падкранавых пуцях замест аднаго пачалі працаваць тры кран-балькі грузападымальнасцю 3,2 т з абслугоўваннем ўсей плошчы цэха. Назіральныя канавы па абодвух пуцях абсталяваны рамонтнымі эстакадамі на ўзроўні падлогі вагона электрацягніка. Пабудаваны новы чатырохпавярховы адміністрацыйна-бытавы будынак у адным блоку са складам запасных частак. Склад абсталяваны чыгуначнымі пуцямі і кранам грузападымальнасцю 5 т. Пуцявая гаспадарка дэпо папоўнілася тэхналагічным паркам адстою электрацягнікоў, які змяшчае 7 саставаў. Усяго стала 26 пуцей і 31 стрэлачны перавод, абсталяваны электрычнай цэнтралізацыяй кіравання;
2011 год
— люты - у дэпо прыбыў першы сучасны электрацягнік серыі ЭП вытворчасці швейцарскай кампаніі «Stadler Bussnang AG;
— верасень - 10 верасня 2011 года быў урачыста адкрыты рух электрацягнікоў серыі ЭП паведамленнем Мінск-Ждановічы—Мінск з удзелам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
— снежань - адкрыцце руху электрацягнікоў рэгіянальных ліній па маршруце Мінск-Баранавічы-Брэст, Мінск-Орша;
2013 год - адкрыта рэгулярны рух электрацягнікоў серыі ЭП на участках Мінск-Бабруйск-Жлобін, Мінск-Рудзенск. Уведзены ў эксплуатацыю універсальны колатакарный станок мадэлі 3112 вытворчасці іспанскай кампаніі «Тальго» прызначаны для абточвання колавых пар і аўтаматычная сістэма іх дыягностыкі;
2013-2014 гады- парк дэпо папоўніўся электрацягнікамі ЭП пяцівагоннай састаўнасці. Выкананы работы па падаўжэнні дамкратнай пазіцыі на ўчастку па абслугоўванні электрацягнікоў ЭП у частцы ўстаноўкі дадатковых пад'емнікаў, іх агульная колькасць даведзена да 20, што дазволіла забяспечыць тэхнічнае абслугоўванне пяцівагонных электрацягнікоў;
2015-2016 гадыпарк дэпо папоўніўся двума электрацягнікамі ЭПМ семивагонной састаўнасці. Выкананы работы па падаўжэнні домкратнай пазіцыі на ўчастку па абслугоўванні электрацягнікоў ЭП у частцы ўстаноўкі дадатковых пад'емнікаў, іх агульная колькасць даведзена да 28, што дазволіла забяспечыць тэхнічнае абслугоўванне ўсіх электрацягнікоў серыі ЭП.