Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

«Акно» новых магчымасцяў

30 студзеня

Завяршаюцца работы на першым пускавым комплексе праекта па электрыфікацыі ўчастка Маладзечна — Гудагай — дзяржмяжа.
 

 гэтыя дні на станцыі Маладзечна спецыяльнай тэхнікі і кантактнікаў-мантажнікаў ў ярка-аранжавых камізэльках і касках больш чым звычайна. Лютыя маразы адступілі, і брыгады з патроенай энергіяй выконваюць заданне. Усе будаўнічыя работы завершаны. Зараз асноўны акцэнт — на рэгулёўцы кантактнай падвескі. Гэтым занятыя прадстаўнікі Мінскай дыстанцыі электразабеспячэння, Энергамантажнага цягніка УП «Белтрансаўтаматыка», іншых прадпрыемстваў.
Ні хвіліны спакою.
… На гэты раз тэхналагічнае «акно» было прызначана на перыяд з 12 да 17 гадзін, але да яго пачалі рыхтавацца з самай раніцы. Планёрка з абмеркаваньнем ходу работ, размеркаванне заданняў, інструктаж па тэхніцы бяспекі - і брыгады з тэхнікай прыбываюць на месца. Схемы участкаў загадзя вывучылі, каб дзейнічаць выразна, без прамаруджанняў. Бо ў такім груза-і пасажыранапружаным вузле, як Маладзечанскі, каштоўная кожная хвіліна «вокна».
Неабходныя прылады, матэрыялы, абсталяванне пагружаныя на аўтаматрысу. Брыгада заняла месцы ў кабіне. Дзяжурны па станцыі дае машыністу АДМ дазвол на рух. І машына накіроўваецца ў цотную гарлавіну парку, А станцыі Маладзечна. Там дадаткова электрыфікуюць некалькі шляхоў. Апоры ўсталяваныя, кантактная сетка змантавана, засталося толькі выканаць наладку.
- Наша задача на «акно» — прайсці ўчастак працягласцю каля 300 метраў, — тлумачыць фронт работ старэйшы электрамеханік Мікалай Кабзар. — Адлегласць быццам бы невялікае, але на ім — каля дзесяці паветраных стрэлак. Іх трэба адрэгуляваць. Яшчэ на адной з апор кантактнай сеткі - змантаваць кансоль. Ёсць і іншыя задачы.
 

Мантаж канструкцыі выконваюць электраманцёр Сяргей Кудлаеў, электрамеханік Сяргей Сiпач і электраманцёр Арцём Владысеў.
Электрамеханік Сяргей Сiпач з электраманцёрамі Сяргеем Кудлаевым і Арцёмам Владысевым падымаюцца на ізаляваную пляцоўку аўтаматрысы. Іх дастаўляюць ўверх, бліжэй да правадоў. Без абмеркаванняў і доўгіх роздумаў яны адразу прымаюцца за працу. Толькі кароткія фразы і збеглыя погляды. Рух хуткі, упэўнены. Снегападу няма, неба чыстае. Але яркае сонца б'е ў вочы, і невялікі мароз усё ж такі дае аб сабе знаць. Такія фактары відавочна не дапамагаюць.
 
- Так і працуем: пры любым надвор'і, — тлумачыць Мікалай Віктаравіч. — Расслабляцца нельга. Трэба дзейнічаць вельмі ўважліва. Асабліва пры наладцы кантактнай падвескі. Выканаем добра — і бліжэйшыя гадоў пяць не запатрабуецца істотнай наладкі або рамонту.
 
Калі ў адной кропцы з заданнем справіліся паспяхова, аўтаматрыса перамяшчаецца да наступнай. І зноў - хуткія, ўпэўненыя дзеянні.
 
 
Ўчастак магістралі ад станцыі Дубровы (уключаючы саму станцыю) да Маладзечна (з улікам чыгуначнага вузла) знаходзіцца ў зоне адказнасці раёна кантактнай сеткі станцыі Уша Мінскай дыстанцыі электразабеспячэння. Таму брыгады гэтага падраздзялення ў маштабным праекце па электрыфікацыі прымаюць самы актыўны ўдзел. Людзі працуюць адказна. Яны выдатна разумеюць: чым лепш выканаюць працу зараз, тым прасцей будзе эксплуатацыя ў будучыні.
- Сёння ў нас на абслугоўванні ўчастка кантактнай сеткі з разгорнутай даўжынёй каля 90 км, — распавядае начальнік раёна кантактнай сеткі станцыі Уша Аляксей Вератэйка. — Пасля здачы першага пускавога комплексу дададуцца яшчэ прыкладна 25 км.
 
Пры электрыфікацыі, па словах Аляксея Вератэйка, прымяняюцца новыя тэхналогіі, сучасныя матэрыялы. Прылады, элементы і канструкцыі, якія выкарыстоўваюцца, менш габарытныя і цяжкія, чым ранейшыя. Да таго ж металічныя часткі ацынкаваныя. Таму няма неабходнасці іх рэгулярна фарбаваць для абароны ад карозіі.
 
Ёсць і іншыя асаблівасці. З многімі з іх Аляксей Вератэйка пазнаёміўся ў ранейшыя гады. Ён прыйшоў на магістраль ў 2003 годзе электраманцёрам у раён кантактнай сеткі станцыі Беларусь. І літаральна адразу ж быў накіраваны на працы па будаўніцтве новай кантактнай сеткі. Карысны вопыт набыў пры электрыфікацыі ўчастка Асіповічы — Гомель. Працаваў не толькі на перагонах, але і вузлавых станцыях — у Жлобіне, Гомелі. І тыя напрацоўкі дапамагаюць упэўнена дзейнічаць цяпер у Маладзечне.
 
Ён ахвотна дзеліцца навыкамі з калегамі. Калектыў раёна кантактнай сеткі - 19 чалавек. У ім ёсць і маладыя работнікі, што ў пэўнай ступені дапамагае: у моладзі ёсць азарт, жаданне адкрываць для сябе нешта новае.
 
Канцэнтрацыя рэсурсаў
 
- Першы пускавы комплекс электрыфікацыі ўчастка Маладзечна — Гудагай — дзяржмяжа — знакавы і важны для нас праект, — адзначае намеснік начальніка Мінскай дыстанцыі электразабеспячэння Аляксандр Вераксiч. — На такую работу мы накіроўваем шмат тэхнікі і брыгад.
 
Напрыклад, у гэтым студзені ў Маладзечанскім вузле задзейнічаны аўтаматрысы і асабісты склад раёнаў кантактнай сеткі станцый Уша, Беларусь, Памыслішча, Мінск, Смалявічы. На іншых аб'ектах Беларускай магістралі рэалізацыю маштабных праектаў завяршылі, вось і з'явілася магчымасць перанакіраваць рэсурсы. Такая канцэнтрацыя сіл дазваляе паскорыць выкананне задання, эфектыўна выкарыстоўваць тэхналагічныя «вокны».
 
Пра тое, што да Маладзечанскіага вузла прыкавана падвышаная ўвага, можна судзіць у тым ліку і па частым візітам сюды намесніка начальніка Мінскай дыстанцыі электразабеспячэння. У апошні час Аляксандр Вераксiч прыязджае сюды амаль кожны дзень. Вось і ў дзень чарговага «вокна» пацікавіўся ў брыгады Мікалая Кабзара ходам працэсу, паабяцаўшы вырашыць некаторыя пытанні з пастаўкамі абсталявання і матэрыялаў. Адчуваецца добрае ўзаемадзеянне ўнутры адзінай каманды. І кіраўнікі ў ёй не столькі кантралёры, колькі памочнікі, гатовыя аператыўна вырашаць узнікаючыя праблемы.
Дзейнічаюць брыгады максімальна зладжана, улічваючы інтэнсіўнае рух па суседніх шляхах. Павышаную ўвагу надаюць і пытаннях электрабяспецы, аховы працы.
 
Удзельнічаюць прадстаўнікі дыстанцыі не толькі ў наладцы кантактнай сеткі, але і ў іншых працах. На станцыі Маладзечна падрадныя арганізацыі усталёўваюць мачты сістэм відэаназірання, ўдасканальваюць інфраструктуру сігналізацыі і сувязі, выконваюць іншыя заданні. Задача электраманцёраў і электрамеханікаў - забяспечыць іх электрабяспеку. Вось так цяжкасцю дзясяткаў і сотняў чыгуначнікаў і дасягаецца агульны вынік, стымул да далейшага развіцця атрымлівае ўся Беларуская чыгунка.
 
Руслан АНАНЬЕЎ
 
 
 
Да спісу навін за 2017 год