Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Па графіку майстэрства

3 красавіка

 

Дапытлівы розум, адмысловы склад мыслення, уменне аналізаваць і прагназаваць, а таксама аператыўна прымаць верныя рашэння - усе гэтыя якасці дазваляюць старэйшаму дзяжурнаму маторвагоннага дэпо Мінск Аляксандру Навойчыку паспяхова вырашаць задачы па распрацоўцы і складанні графіка руху электрацягнікоў. Ўзнагароджанне знакам "За добрасумленную Праца на Беларускай чыгунцы" III ступені - яркае таму пацверджанне.
 
Стаць чыгуначнікам Аляксандр марыў з дзяцінства. Ён і сёння з цеплынёй успамінае паездкі з бацькам у кабіне лакаматыва.
- Пачынаў тата памочнікам машыніста ў лакаматыўным дэпо Мінск, - распавядае суразмоўца. - Заспеў яшчэ перыяд да электрыфікацыі брэсцкага напрамку, калі выкарыстоўваліся так званыя двайныя секцыі цеплавозаў (2ТЭП60). Пазней бацька перайшоў на манеўровыя. На заслужаным адпачынку працягваў працаваць слесарам. Менавіта ён у свой час параіў мне паступаць у чыгуначнае вучылішча. Дысцыпліна там была жорсткая, выкладчыцкі склад вельмі моцны. Там я атрымаў выдатную падрыхтоўку.
Пасля заканчэння прафесійна-тэхнічнага вучылішча № 103 г. Мінска (цяпер каледж чыгуначнага транспарту імя Я. П. Юшкевіча) і армейскай службы Аляксандр працягнуў навучанне. Але ўжо ў гомельскім галіновым каледжы. Працоўны шлях пачынаў, як і бацька, у лакаматыўным дэпо Мінск. Пазней перайшоў у маторвагонных памочнікам машыніста. Затым стаў за правае крыло і яшчэ восем гадоў вадзіў электрацягнік ў напрамках Оршы, Маладзечна, Асіповічаў і Брэста.
 
Дзевяць гадоў Аляксандр Навойчык працуе старэйшым дзяжурным па маторвагоннаму дэпо Мінск. Праца не з лёгкіх. Сярод службовых абавязкаў - аператыўнае кіраўніцтва брыгадамі машыністаў, кантроль за падачай спраўных электрацягнікоў на лінію, забеспячэнне выканання зменна-сутачных планаў і аператыўных заданняў, карэкціроўка сутачнага плана работы згодна паступаць тэлеграмы і ўказанням з аддзялення дарогі. У яго падначаленні чатыры змены дзяжурных. Менавіта да іх паступае ўся інфармацыя па эксплуатацыі электрацягнікоў.
 
На працоўным стале старэйшага дзяжурнага дэпо - вялізныя ватмана з чарцяжамі. Гэта графікі руху цягнікоў. Іх складанне нагадвае рашэнне галаваломкі або пляценне карункі ... Каб «звязаць» усё элементы ў цэласную карціну, неабходны багаты вопыт, высокі ўзровень прафесійных ведаў і сапраўдная любоў да справы. Па словах суразмоўца, графік руху цягнікоў нагадвае жывы арганізм: ён чула рэагуе на ўсе змены ў знешнім асяроддзі. А таму пастаянна патрабуе карэкціроўкі. Але нават калі «сышліся ўсе зоркі», гэта не азначае, што складанасці ззаду.
 
- Ніколі не працуем ад званка да званка. Галоўнае - якасна выканаць працу, часам не лічачыся з часам, - кажа Аляксандр Навойчык. - Напэўна, таму ў нас няма выпадковых людзей: альбо адразу сыходзяць, альбо працуюць гадамі.
 
Працягне сямейную дынастыю Навойчык і малодшы сын Аляксандра. Малады чалавек атрымлівае прафесію ў Мінскім дзяржаўным прафесійна-тэхнічным каледжы чыгуначнага транспарту імя Я. П. Юшкевіча.
- Свой выбар ён зрабіў сам. Астатняе пакажа час, - падсумаваў суразмоўца.
 
Ганна МЕРКУШЕВИЧ
 
 
 
Да спісу навін за 2017 год