Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Ад Заслонава да Царскасельскай

14 жніўня

Напярэдадні святкавання 155-гадовага юбілею Беларускай чыгункі Мінскім аддзяленнем Беларускай чыгункі была арганізавана паездка для юных чыгуначнікаў Дзіцячай чыгункі ім. К. С. Заслонава ў горад Санкт-Пецярбург з наведваннем Малой Кастрычніцкай дзіцячай чыгункі (МКДЖД). 
 

Візіт у Санкт-Пецярбург для ўсіх стаў сапраўдным і незабыўным падарожжам. Вакзальная атмасфера: праводзіны, пасадка ў цягнік, чаканне першага штуршка - усё гэта было напоўнена шчырымі эмоцыямі і стала першымі ўспамінамі пра паездку.
 
Па прыбыцці на Віцебскі вакзал гасцей сустрэў начальнік  МКДЖД Чиликин Уладзімір Барысавіч з групай юных чыгуначнікаў. Заўсёды цікава паглядзець і параўнаць тэхнічную базу, навучальны працэс і  практычную дзейнасць на іншый дзіцячай магістралі. Таму юныя чыгуначнікі Малой Беларускай адразу адправіліся на планёрку да сваіх калег.
 
З нагоды прыезду мінчан першы рэйс быў праведзены на паравознай цяге, і Макаранка Павел упершыню стаў машыністам паравоза. Перад рэйсам ён прайшоў падрабязны інструктаж ад машыніста-інструктара Ігара Шугаева. “Паравоз - гэта жывы арганізм. - дзеліцца першымі ўражаннямі ад паездкі Макаранка Павел. - яго немагчыма параўноўваць з цеплавозам, бо і прылады, і прынцыпы працы і кіравання адрозніваюцца кардынальна. Каб справіцца з пастаўленай задачай - давесці цягнік да канчатковай станцыі - прыйшлося навучыцца за 10 хвілін, а навыкі адточваць ўжо на перагоне з пасажырскім цягніком ».
 
Многія юныя чыгуначнікі вырашылі паспрабаваць сябе ў ролі дзяжурнага па станцыі, праваднікамі і начальнікамі цягнікоў, а юныя машыністы атрымалі магчымасць параўнаць два цеплавоза: ТУ-7а і ТУ-10. Першы з іх быў добра знаёмы для мінчан, а вось пра другі яны маглі толькі чуць і бачылі яго ўпершыню. Вядома,  рабяты выпрабоўвалі лёгкае хваляванне перад адпраўленнем, а ў дарозе асабліва адчувалася адказнасць за свае дзеянні. Як вынік: усе справіліся са сваімі абавязкамі на «выдатна». На справаздачнай планёрцы мінчане атрымалі падзяку за працу, а таксама памятныя значкі і сувеніры і ў сваю чаргу  ўручылі падарункі ад Малой Беларускай магістралі.
 
Затым усе адправіліся на экскурсію ў музей рэтра тэхнікі, які размяшчаецца ў вагонным дэпо МКДЖД. Унікальныя экспанаты, а таксама тэхніка, аналагаў якой амаль нідзе не захавалася - і ўсё гэта ў працоўным стане. Разам з начальнікам Малой Кастрычніцкай ўсе жадаючыя пракаціліся на дрызіне, пасля чаго ўважліва вывучалі паравоз, задаючы пытанні пра ўсё, што цікавіць.
 
Пасля невялікага адпачынку ў гасцініцы юныя чыгуначнікі Малой Кастрычніцкай запрасілі сваіх гасцей на вячэрні шпацыр па горадзе. Маштабы плошчаў і палацаў выклікаюць захапленне, і, напэўна, кожны літаральна за паўгадзіны закахаўся ў гэты горад і паабяцаў сабе як мага хутчэй прыехаць сюды зноў.
 
Другі дзень цалкам быў прысвечаны экскурсіям па Санкт-Пецярбургу. Для рабят былі арганізаваны экскурсіі на цеплаходзе па рэках і каналах, аглядная экскурсія па горадзе з наведваннем Петрапаўлаўскай крэпасці, але найбольш усіх ўразіла наведванне інтэрактыўнага прыгодніцкага атракцыёну «Гранд Макет Расія». Заварожвае маштабнасць і ювелірная праца пры вырабе макета. У ландшафце прадстаўлены раўніны, горы, рэкі, азёры, лясы, палі, мора ... Выдатна выкананы ў мініяцюры архітэктурныя славутасці Масквы, Санкт-Пецярбурга і іншых гарадоў Расіі. Пастаянна рухаюцца цягнікі і аўтамабілі. Яны надаюць дынамічнасць макету, а змена дня і ночы проста зачароўвае. Юныя чыгуначнікі задаліся пытаннем: ці ўсе сігналы працуюць так, як і ў рэальным жыцці, ці ўсе правілы выконваюцца? І атрымалі здавальняючы адказ: сапраўды, святлафоры на чыгунцы адкрываюцца ў адпаведнасці з прыгатаваным маршрутам, і як цягнікі, так і аўтамабілі строга выконваюць усе правілы руху.
 
Час праляцеў незаўважна, і зусім хутка трэба было кіравацца ў зваротны шлях. На пероне вакзалу  былі прадстаўнікі кіраўніцтва Малой Кастрычніцкай, калегі і новыя сябры. Ўсе пажадалі дзецям шчаслівай дарогі і выказалі надзею на новую сустрэчу.
На працягу ўсёй паездкі юных чыгуначнікаў суправаджалі начальнік Дзіцячай чыгункі Савіч Валерый Віктаравіч, начальнік аддзела перавозак Мінскага аддзялення чыгункі Сладкевич Андрэй Мікалаевіч і прадстаўнік турыстычнага цэнтра «Дартур» Беларускай чыгункі.
У цягніку юныя чыгуначнікі дзяліліся сваімі ўражаннямі. Яшчэ надоўга хопіць тэмаў для абмеркавання і самае галоўнае, што паміж дзвюма дарогамі завязалася моцнае сяброўства.
 
 
Да спісу навін за 2017 год