Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Восеньскія канікулы на дзіцячай чыгунцы

15 лістапада 2017

Восеньскія канікулы 2017 юныя чыгуначнікі правялі як заўсёды цікава, займальна, пазнавальна і з карысцю.
31.10. 2017 года  для юных чыгуначнікаў была арганізавана экскурсія на Мінскі вагонарамонтны завод ім. А. Ф. Мяснікова.
У ходзе экскурсіі юных чыгуначнікаў правялі па цэхах завода, распавялі пра яго дзейнасць у цяперашні час і аб відах прадукцыі.
 
У дрэваапрацоўчым цаху дзеці даведаліся, што на заводзе вырабляюцца ўсе драўляныя канструкцыі вагона: сцены, столі, аконныя блокі, шафы, сталы, і г.д. Усе драўляныя часткі вагона насычаюцца спецыяльнымі саставамі ад гарэння і гніення і абліцоўваюцца пластыкам.
 
У механічным участку юныя чыгуначнікі назіралі за рамонтам тамбурных дзвярэй, у цялежачным участку - за рамонтам цялежак.
 
На заводзе ажыццяўляецца капітальны рамонт спецыяльнага самаходнага рухомага саставу розных мадэляў, а таксама праводзіцца мадэрнізацыя кабіны з мэтай надання ёй сучаснага эстэтычнага выгляду, што вельмі зацікавіла нашых маленькіх чыгуначных фанатаў.
 
Ўбачылі хлопцы вагоны, гатовыя да рамонту, і вагоны пасля рамонту. А яшчэ юным чыгуначнікам дазволілі зайсці ў абноўлены вагон. Гэта заўсёды выклікае захапленне ў нашых дзяцей. Дзякуй усім, хто дастойна працуе, каб падоўжыць жыццё вагона яшчэ на 14 гадоў!
 
02.11.2017 года юныя чыгуначнікі наведалі музей Мінскага метрапалітэна. У гістарычнае падарожжа выхаванцаў Малой Беларускай запрасіў наглядчык музея Рыгор Фёдаравіч Якімкаў, вядучы інжынер дзяржаўнага прадпрыемства «Мінскі метрапалітэн». Ён пра сталічнае метро ведае ўсё, бо працаваў тут з самага адкрыцця, а да гэтага, з 1975 года, працаваў у Харкаўскім метрапалітэне. Разумеючы, што юныя чыгуначнікі не проста школьнікі, а падлеткі, якія разбіраюцца ў тэхніцы, вывучаюць яе, Рыгор Фёдаравіч больш паглыблена, з тэхнічнымі падрабязнасцямі павёў сваю гутарку. Ён задаваў хлопцам пытанні па абслугоўванню іх вузкакалейкі і на вялікай магістралі, аб шырыні каляіны, аб рухомым саставе, пуцявой  гаспадарцы і, вядома, аб лакаматывах. Многія юныя чыгуначнікі ўсур'ёз цікавяцца працай метрапалітэна, у прыватнасці, яго  абслугоўваннем, шмат чытаюць пра гэта, таму дыялог атрымаўся вельмі цікавым і змястоўным. Даведаліся дзеці і пра тое, што першая свая Мінскага метро была забіта 16 чэрвеня 1977 года ў раёне станцыі «Парк Чалюскінцаў». А 4 лістапада адбыўся мітынг, прысвечаны пачатку праходкі ў бок станцыі «Маскоўская» ад станцыі «Парк Чалюскінцаў».
 
Адкрыццё метро адбылося напярэдадні 40-годдзя вызвалення ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў, таму кніга прапаноў і падзяк захоўвае ў сабе больш за 100 подпісаў удзельнікаў вайны.
 
На кожным стэндзе юныя чыгуначнікі даведваліся шмат новага пра асаблівасці будаўніцтва Мінскага метрапалітэна, пра тое, што тут працуюць многія чыгуначнікі, а намеснік дырэктара метрапалітэна па эксплуатацыі Міхайлоўскі Андрэй Міхайлавіч быў юным чыгуначнікам нашай дзіцячай чыгункі.
 
Экспазіцыйныя залы музея стылізаваныя пад вагоны метро. У кожнай зале, у вітрынах і на стэлажах размешчаныя фатаграфіі, дакументы, пасведчанні работнікаў метрапалітэна, жэтоны розных гадоў, праязныя квіткі, друкаваныя машынкі, старыя газеты, фрагменты абліцовачнай пліткі, прызначанай для будаўніцтва станцый, апараты сувязі, сімвалічныя ключы ад станцый, калькулятары, фрагменты рэек, фуражкі, пілоткі, знакі адрознення, пагоны і многае іншае.
 
У экспазіцыйным поясе музея знаходзіцца частка ад пульта кіравання, які стаяў на станцыі метро «Маскоўская».
У холе музея стаіць сапраўдная кабіна машыніста, якую спецыяльна  прывезлі з Маскоўскага метрапалітэна. Можна ўявіць захапленне рабят, калі ім дазволілі абследаваць кабіну машыніста, і гэта яны зрабілі з веданнем справы. А насупраць размешчаны не менш цікавы экспанат - фрагмент чцгуначнага шляху са спецыяльнай дэфектаскопнай цялежкай - прыладай, з дапамогай якога працаўнікі метрапалітэна кожную ноч правяраюць рэйкі. У заключэнне юныя чыгуначнікі паглядзелі фільм аб стварэнні і развіцці Мінскага метрапалітэна.
 
Напярэдадні 155-гадовага юбілею Беларускай чыгункі,  03.11.2017 года ў навучальным цэнтры дзіцячай чыгункі адбылася інтэлектуальная гульня сярод каманд юных чыгуначнікаў. Кіраўнік гульні - інструктар па вагоннай гаспадарцы Марутка Святлана Уладзіміраўна. У інтэлектуальнай гульні ўдзельнічалі 4 каманды: «Жалезная ліга»;
«Чырвоная страла»; «Магістраль»; «Заслонаўцы».
У складзе журы прысутнічалі: начальнік дзіцячай чыгункі Савіч Валерый Віктаравіч, інструктар па культурна-масавай рабоце Масловіч Наталля Уладзіміраўна, старшыня савета юных чыгуначнікаў дзіцячай чыгункі Макаранка Павел, першы намеснік начальніка змены №4 Лутаў Дзмітрый.
Па традыцыі юныя чыгуначнікі выканалі «Гімн дзіцячай чыгункі ім. К. С. Заслонава».
Гульня складалася з шасці этапаў.
 
Першы этап - візітная картка. Кожная каманда прадставіла сябе вельмі цікава і арыгінальна. Рабяты  спявалі, чыталі вершы, паказвалі свае прэзентацыі. 
 
У другім этапе «Чыгуначная размінка" юныя чыгуначнікі выразна і правільна стараліся адказаць на пытанні па чыгуначнай тэматыцы, хоць, вядома, хваляваліся. 
 
Трэці этап - «Красворд». Да здзіўлення журы ўсё каманды хутка справіліся з гэтым заданнем, хоць  там і было над чым падумаць.
 
 Чацвёрты этап конкурсу - «Свая гульня». Гэта своеасаблівае падарожжа па чыгунцы. Кожная каманда павінна была адказаць на 3 пытання па лакаматыўнай, вагонннай, пуцявой гаспадарак, а таксама па арганізацыі перавозак і бяспечным руху цягнікоў. Пытанні былі рознай ступені складанасці - па 2 балы, па 4 балы, па 6 балаў. Вядома, нашы дзеці яшчэ не зусім чыгуначнікі, яны вучацца імі быць, і адказы ў каманд былі часам няпоўнымі, часам недастаткова пераканаўчымі, але кожная каманда дастойна вытрымала гэты даволі складаны этап гульні.
 
Прынялі ўдзел у гульні і выпускнікі дзіцячай чыгункі, якія паступілі ў чыгуначныя навучальныя ўстановы і вырашылі звязаць свой лёс са сталёвай магістраллю. Як вядома, былых юных не бывае, рабяты частыя і жаданыя госці на дзіцячай дарозе, таму наступны, пяты этап конкурсу - «Відэеяпытанне  ад выпускніка». Выпускнікі пастараліся, пытанні былі даволі складаныя, удзельнікам гульні нават прыйшлося звярнуцца да логіцы, бо ўсё на свеце ведаць немагчыма.
Шосты, заключны этап - «Чорная скрыня» - прайшоў з некалькі гумарыстычным ухілам. Пытанне  было сур'ёзнае, на чыгуначную тэму, а вось прадмет, які знаходзіўся ў чорнай скрыні, далёка не чыгуначны. Сапраўды, вузел бывае розных відаў, чаравік можа быць проста абуткам, рукаў - элементам касцюма, а белы бусел - проста прыгожай птушкай.
У ходзе гульні прымалі ўдзел і балельшчыкі, яны падтрымлівалі ўдзельнікаў творчымі выступленнямі  ў музычных паўзах, а дзеці 1-га года навучання, якія толькі прыйшлі на дзіцячую магістраль, з павагай і пашанай назіралі за гульнёй і перажывалі за старэйшых таварышаў. Бо наша дзіцячая магистраль- гэта адна дружная сям'я.
Па выніках гульні пераможцам стала каманда «Чырвоная страла», 2-е месца заняла каманда «Жалезная ліга», 3-е месца прысудзілі камандзе «Магістраль», 4-е месца дасталася камандзе «Заслонаўцы».
 
Начальнік дзіцячай чыгункі Савіч Валерый Віктаравіч павіншаваў усіх з паспяховым заканчэннем гульні, уручыў дыпломы і адзначыў даволі высокі ўзровень ведаў у падлеткаў па чыгуначных дысцыплінах, іх інтэлектуальны патэнцыял, а таксама знаходлівасць, ўзаемавыручку і павагу адзін да аднаго. Валерый Віктаравіч выказаў упэўненасць у тым, што юныя чыгуначнікі могуць дастойна прадстаўляць дзіцячую магістраль на інтэлектуальных гульнях больш высокага маштабу.
 
 У канчатковым выніку перамагла дружба!
 
Да спісу навін за 2017 год